Postup pri objednávaní

Vyhľadávanie tovaru

Podľa kategórií tovaru
Po kliknutí na E-shop v hornej lište sa Vám zobrazia hlavné produktové kategórie. Každá je označená piktogramom a názvom. Kliknutím na hlavnú kategóriu sa rozvinú jej podkategórie. Klinutím na podkategóriu sa zobrazia subkategórie zvolenej podkategórie tovaru.
Pre každú voľbu v hierarchii kategórii sa zobrazia relevantné produkty. Pre zúženie výberu produktov môžete použiť filtre Výrobca, Na sklade, Novinka, Akcia a posuvný filter pre rozsah akceptovateľnej ceny. Pri každom produkte je uvedená cena a dostupnosť. Kliknutím na produkt sa zobrazí karta s jeho stručným, podrobným popisom, špecifikáciou, údajmi o cene, výrobcovi, objednacom čísle a dostupnosti. Uvedená dostupnosť je informatívna, v prípade dlhšej dostupnosti Vás budeme informovať mailom po potvrdení Vašej objednávky. Môžete pre produkt použiť splátkové kalkulačky, funkciu porovnávania produktov a strážneho psa.

Podľa názvu tovaru
V hornej lište na nachádza vyhľadávací nástroj, označený piktogramom lupy. Do vyhľadávacieho políčka môžete zadávať kľúčové slová názvu tovaru oddelené medzerami. Pri písaní slov sa pod políčkom zobrazí našepkávač, ponúkajúci prioritné výsledky vyhľadávania. Kliknutím na riadok našepkávača sa ihneď zobrazí karta zvoleného produktu. Kliknutím na ikonu lupa sa zobrazia všetky výsledky vyhľadávania.

Objednávanie tovaru

Vloženie tovaru do košíka
Vložiť tovar do košíka môže prihlásený, ako aj neprihlásený užívateľ. Vybraný tovar vložíte do košíka kliknutím na piktogram nákupného vozíka, nachádzajúci sa v katalógu pri produkte, alebo na karte produktu. Potom máte na výber dve možnosti: pokračovať v nákupe, alebo pristúpiť k objednávke. Ak pokračujete v nákupe, môžete postupne vložiť do košíka ľubovoľný počet položiek.

Vytvorenie objednávky
Ak máte vybrané položky vložené v košíku, potom pre vytvorenie objednávky kliknite na piktogram nákupného vozíka v pravej hornej časti obrazovky. Zobrazí sa obsah košíka. Môžete zmeniť počty kusov pre jednotlivé položky v košíku, alebo pomocou piktogramu krížika odstrániť nepotrebné položky z košíka. Potom pokračujete voľbou Pokračovať k doprave a platbe.
Zobrazí sa sekcia Doprava, platba. Vyberiete si zvolený spôsob dopravy a platby. Prípadne do poľa Vaša poznámka môžete napísať doplňujúcu poznámku k vašej objednávke. Podrobné informácie o doprave a platobných metódach nájdete v článku Doprava a možnosti platby. Ďalším krokom je voľba Pokračovať k doručovacím údajom.
Ak ste neprihlásený užívateľ, zobrazí sa sekcia Zákazník. Pre prihláseného užívateľa sa sekcia Zákazník preskočí a zobrazí sa mu nasledujúca sekcia Zhrnutie objednávky. V sekcii zákazník môžete vybrať jednu z možností: Som registrovaný užívateľ, alebo Nie som registrovaný užívateľ . Registrovaný užívateľ je vyzvaný k vloženiu užívateľského mena a hesla a voľbou Prihlásiť pokračujete v sekcii Zhrnutie objednávky. Neregistrovaný užívateľ je vyzvaný k zadaniu fakturačných údajov, prípadne dodacej adresy, ak je rozdielna od fakturačnej. Polia formulára označené hviezdičkou sú povinné. Výberom príslušného políčka sa môžete zároveň zaregistrovať. V spodnej časti formulára sú políčka pre nepovinný súhlas so zasielaním informačných e-mailov a povinný súhlas so spracovaním osobných údajov. Nasleduje voľba Pokračovať k zhrnutiu objednávky.
V sekcii Zhrnutie objednávky sa zobrazia údaje o predávajúcom a kupujúcom, názvy, jednotkové ceny, a množstvá všetkých objednaných položiek. Nasleduje spôsob dopravy, platba a celková cena objednávky. Pre úspešné ukončenie objednávky je nutné označiť políčko Súhlasím s podmienkami predaja. Kliknutím na názov uvedeného políčka sa vám zobrazia v plnom znení Obchodné a reklamačné podmienky. V prípade nesprávnych údajov sa môžete vrátiť v procese objednávania do predchádzajúcich sekcii. Ak je objednávka správna, potvrdíte ju voľbou Odoslať objednávku s povinnosťou platby. Týmto krokom je vaša záväzná objednávka odoslaná do e-shopu.

Spracovanie a vybavenie objednávky

Prijatie a potvrdenie objednávky
Po vytvorení a odoslaní objednávky dostanete automatiky e-mail so súhrnom vašej objednávky. V prílohe sú nasledovné dokumenty vo formáte PDF: Objednávka, Obchodné a reklamačné podmienky, Formulár na odstúpenie od zmluvy. Objednávka má zatiaľ stav Nepotvrdená. To znamená, že ešte nebola potvrdená predávajúcim, považuje sa za návrh kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Po spracovaní objednávky dostanete obvykle ďalší e-mail, že vaša objednávka zmenila stav na Potvrdená. Potvrdenú objednávku je možné považovať za uzatvorenú kúpnu zmluvu. V prípade dlhšej dodacej lehoty je kupujúci informovaný e-mailom o dostupnosti objednaného tovaru..

Vybavenie objednávky
Ak bol v objednávke zvolený spôsob dopravy Osobný odber v predajni, potom pri vybavení vašej objednávky dostanete e-mail, že objednávka zmenila stav na Pripravená k osobnému odberu. Tovar môžete prevziať v našej predajni PRO.Laika, Palackého 12, 811 02 Bratislava. Výdaj tovaru je v rámci otváracích hodín predajne. Daňový doklad dostanete pri prevzatí tovaru. Lehota na prevzatie tovaru je do 5 pracovných dní od odoslania výzvy k osobnému odberu. Ak v uvedenej lehote nemôžete prevziať tovar, potom je potrebné kontaktovať eshop@prolaika.sk. Po prevzatí tovaru zmení objednávka svoj stav na Prevzatá. V prípade zvoleného spôsobu dopravy SPS kuriérska služba, po vybavení vašej objednávky expedujeme tovar kuriérskou službou na dodaciu adresu. Daňový doklad je pribalený v zásielke. Následne vám odošleme e-mail, že objednávka zmenila stav na Odoslaná kuriérskou službou SPS. V maili je uvedené číslo zásielky a link, kde môžete sledovať pohyb zásielky. Zásielka býva spravidla doručená nasledujúci pracovný deň po expedícii. Ak kuriér nezastihne príjemcu na adrese doručenia, tak ho kontaktuje telefonicky.

Ostatné stavy pri vybavovaní objednávky
Ak bol v objednávky zvolený spôsob platby Bankový prevod, potom po potvrdení objednávky vám bude odoslaný e-mail, že objednávka zmenila stav na Čaká na úhradu. V maili nájdete potrebné informácie pre úhradu prevodom. Objednaný tovar je možné prevziať, alebo odoslať kuriérom až po pripísaní úhrady v prospech nášho účtu. Po pripísaní úhrady zmení objednávka stav na Uhradená. Potom čakáte na vybavenie objednávky, stav Pripravená k osobnému odberu, alebo stav Odoslaná kuriérskou službou SPS. Ak bol v objednávke spôsob platby online splátkový predaj Cetelem, alebo Quatro, bude vám po potvrdení objednávky odoslaný e-mail, že objednávka zmenila stav na Čaká na potvrdenie Cetelem, alebo Čaká na potvrdenie Quatro. Po povolení expedície splátkovými spoločnosťami môžeme vybaviť objednávku a odoslať tovar kuriérskou službou. Predpísanú akontáciu platíte kuriérovi vo forme dobierky. Po expedovaní tovaru objednávka zmení stav na Odoslaná kuriérskou službou SPS.

Storno objednávky
V prípade vypredania, nedostupnosti, alebo výraznej zmeny ceny objednaného tovaru môže predávajúci vašu objednávku stornovať. O takejto skutočnosti dostanete e-mail, že vaša objednávka zmenila stav na Storno dodávateľ. V texte mailu je uvedený dôvod storna objednávky. Ak kupujúci chce zo závažných dôvodov svoju objednávku stornovať, napíše žiadosť o storno s uvedením čísla objednávky na eshop@prolaika.sk. Po akceptovaní storna dostane kupujúci e-mail, že jeho objednávka zmenila stav na Storno zákazník.

Rezervácia použitého tovaru v sekcii E-Bazár

Katalóg použitého tovaru otvoríte kliknutím na sekciu E-Bazár v hornej lište. Zobrazia sa kategórie použitého tovaru. Kliknutím na Rezervovať pridáte vybranú položku do rezervačného košíka. V rezervačnom košíku  môžete mať ľubovoľný počet položiek. Stav rezervačného košíka je v notifikačnej lište, kde je uvedený počet a celková cena položiek pripravených na rezerváciu. Potvrdením voľby Rezervovať v notifikačnej lište sa vám otvorí Rezervačný košík so zoznamom rezervovaných položiek. Pri každej položke je uvedená jednotková cena, množstvo a celková cena. Môžete zmeniť počty kusov pre jednotlivé položky v košíku, alebo pomocou piktogramu krížika odstrániť nepotrebné položky z košíka. V spodnej časti rezervačného košíka je formulár Kontaktné údaje, v ktorom je nutné vyplniť všetky políčka. Rezerváciu potvrdíte kliknutím na Rezervovať. Vaša rezervácia je odoslaná a na uvedený e-mail dostanete potvrdenie rezervácie. Rezervácia sa nepovažuje za uzatvorenú kúpnu zmluvu, alebo návrh kúpnej zmluvy. Po spracovaní rezervácie vás budeme kontaktovať. Dohodneme s vami obhliadku použitého tovaru v našej predajni. Pri obhliadke sa podrobne zoznámite so stavom použitého tovaru. Po obhliadke môžete priamo na predajni uzatvoriť kúpnu zmluvu na použitý tovar. Použitý tovar nie je možné zasielať kuriérskou službou bez osobnej obhliadky a uzatvorenej kúpnej zmluvy na predajni.